Annons:
Etikettermönstertillklippning
Läst 1282 ggr
Beadavidsson99
4/15/14, 9:57 PM

Mönsterhjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag skulle behöva hjälp med att hitta ett bra och relativt lätt mönster till en sån här klänning då jag inte har särskilt mycket syerfarenhet, jag har redan sytt förklädet så det behöver jag ingen hjälp med. Om det behövs fler referensbilder för att kunna se bättre på klänningen, googla bara "Alice Madness Returns blue dress" 

Tack på förhand:)

Annons:
snrch
4/16/14, 2:03 AM
#1

Hej. Det kan vara mycket jobb, men inte svårt, speciellt att klippa till. Just nu har jag inte mönstret, men ska kolla kring lite.

Det finns två alternativ till kjolen:

1) att göra den flervådit utställd (svårare, men ganska fin)

2) att göra den ruggig. (lätt, men fin ändå)

Vad/ hur har du tänkt?

StjärnorI like hammering nails and speaking in tongues / Cause it doesn't remind me of anythingStjärnor

Beadavidsson99
4/16/14, 9:54 AM
#2

Det enda som jag har tänkt är i stort sett att kunna få det så likt klänningen på bilden som möjligt.

snrch
4/16/14, 12:30 PM
#3

Hej

Hittat något!

Kan du rita om delarna till din egen storlek?

Du bör ha en annan kjol under -  vitt, med spets - som är en bit längre än den blåa delen.

Jag skrev att att du ska lämna en lite extra för knappar i ryggen, men du kan ha dragkedja också.

StjärnorI like hammering nails and speaking in tongues / Cause it doesn't remind me of anythingStjärnor

Beadavidsson99
4/16/14, 2:57 PM
#4

Det mönstret kommer säkert funka alldeles utmärkt🙂 Att rita om delarna till min storlek är nog inte så himla svårt.

Tack så mycket för hjälpen! 😃

Upp till toppen
Annons: