Annons:
Etikettknep-kunskap
Läst 1099 ggr
tlover
12/4/14, 4:01 PM

Bäst att börja med?

Hej

Jag har inte sytt sen syslöjden i skolan om man inte räknar med laga några kläder och sy riskuddar, gardiner eller liknande men jag skulle vilja lära mig att sy kläder.

Vad är bäst att börja med? kjol? klänning? byxor? bebiskläder? underkläder?

Vi har väl behov av det mesta (blandannat bebiskläder då vi har en liten på G) så om det finns något enkelt som är bra att börja med kan jag nog testa det.

Jag vill helst däremot sy i naturliga, ekologiska material och helst inte bomull men jag har lite tyg och lite gamla kläder som kan sys om så jag gissar att det inte blir ett så jättestort hinder.

Jag har en pfaff hemsymaskin så jag har inget för proffisionella men jag har så det funkar i alla fall.

l'm back

Annons:
[JeanetteK]
12/7/14, 8:02 PM
#1

Jag tycker det har varit lättast att sy kjolar. Jag har även sytt en del byxor av lite ledigare variant. Det här med passformen på mer figursydda byxor är lite knepigare. När jag började så hade jag en tröja som jag tyckte mycket om som jag ritade av och använde som mall. Det är ett sätt om man inte har mönster. Då kan man ju titta på sitt plagg och klura ut bit för bit. Om man vill vara extra noggrann kan man sprätta upp plagg och rita av.

Torparmor
12/11/14, 9:58 PM
#2

En liten omlottskjorta i mjukt redan tvättat tyg till bebisen är inte så svårt att börja med


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

WinterPrince
12/12/14, 2:16 PM
#3

Tröjor med arm tycker jag är det svåraste som finns att sy :P Själv har jag  gjort mycket klänningar.

Lättast är att hitta ett mönster att gå efter, de brukar dessutom vara graderade efter svårighetsgrad.

Upp till toppen
Annons: