Annons:
Etikettsymaskiner
Läst 1135 ggr
MirakelBetty
2/24/15, 7:12 PM

Vilken symaskin ska man ha?

Hej! 
Ska börja sälja hästsaker som jag nu i början kommer att sy upp själv och nu idag gick min Husqvarna från 1800 kallt sönder och det skulle kosta någon tusenlapp att laga den. Bestämde mig för att istället köpa en ny som dessutom antagligen gör bättre ifrån sig. 

Kommer sy i bomull, polystervadd, funktionstyg sk. cool max, kanske fleece, möjligen bävernylon och det är rättså tjocka grejjer vi snackar. 

Har förstått att Overlock gör ett proffsigt jobb men vill samtidigt ha en mer allsidig maskin som är enkel och klarar av det mesta möjliga så bra som möjligt (till ett vettigt pris) och är snäll mot mig som egentligen inte är överduktig på att sy. 

Vilken maskin kan passa? Vad är bra? 

Läste på en blogg jag hittade länk till här och på testfakta att ett bra alternativ är Brother. Stämmer det? 
Nån som kan hjälpa? 

/lite desperat här

Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken. 
Du är värd att njuta och må bra <3 

Annons:
Afturelding
4/10/15, 10:52 AM
#1

Hur har det gått för dig?

Jag skulle personligen besöka fysiska butiker och känna på maskinerna. Min erfarenhet är att tyngre maskiner klarar tjocka material bättre. Min Singer som är tillverkad i metall klarar att sy korsetter mycket bättre än min moderna, lätta maskin i plast, t.ex. Jag skulle alltså titta på enskilda maskiner istället för tillverkare.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: