Annons:
Etikettertygersybehör
Läst 1048 ggr
VildaVittra
2015-06-11 23:17

Tillbehör till snickarkjol

Vart kan man få tag på knappar och hängselspännen som är av bra kvalitet (alltså inga plastdetaljer) till en snickarklänning? Alla jag tittat på har sett så veka ut. Helst inte i krom/silver, utan med antikkoppar eller antikmässing (eller liknande). 

Varför görs inte så här fina saker av idag? 😭 LÄNK

Tänkte använda detta kjolmönster och sedan lägga till lappen fram. Vill ha en ganska rak siluett, men ändå ha rörelsevidd för benen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Afturelding
2015-06-18 11:00
#1

Jag skulle titta på diverse second hand, och i butiker som har historiska utbud. Eventuellt också i lajvkretsar. Kanske börja på Medeltiden och Lajv här på iFokus?

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

tlover
2015-06-18 12:36
#2

Vad behöver du mer exakt? Jag har ärvt det mesta av min farmors gamla hantverksgrejer sen när hon var hemmafru och på den tiden sparade man ju spännen m.m som skulle gå att använda igen så jag har en låda eller två fyllda med såna saker.

Om jag vet mer exakt vad jag ska kolla efter så kan jag kolla om nått sånt finns här.

l'm back

VildaVittra
2015-06-18 12:59
#3

#2 Typ 2 st sådana här (fast inte så plastiga och veka): http://img.tradera.net/images/186/206400186_dca590b2-b4e3-4051-bda1-d626f073cfc6.jpg Exakt utformning är inte viktigt, det finns ju olika varianter. Och jeansknappar, där är baksidan alltid plast nu för tiden och går sönder på nolltid.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
2015-06-18 13:03
#4

#3 Jag får se vad som finns.

l'm back

Upp till toppen
Annons: