Annons:
Etikettsymaskiner
Läst 4536 ggr
snrch
4/6/14, 6:30 PM

Vilken typ av symaskin ska man använda?

Hej igen! 🤗

Jag tänkte faktisk lägga lite jobb och skriva ett inlägg om symaskiner och hur man hittar det bästa alternativet. Men jag hittat en väldig bra blogg som har allt om det. Bloggen själv heter "Välja Symaskin". Det är kanske mitt bästa val idag :D

Mina damer och herrar, följ länken, men glöm inte att svara undersökningen som finns här. Vilken symaskin har/ använder du?

http://valjasymaskin.blogspot.se/2012/01/begagnad-eller-ny.html

StjärnorI like hammering nails and speaking in tongues / Cause it doesn't remind me of anythingStjärnor

Annons:
Stephanie
4/14/14, 7:45 AM
#1

Har en gaaaaaammal elna som jag ärvt från mamma/mormor. Gissar att den är drygt 50 år gammal. 🙂 Men den fungerar!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Afturelding
4/17/14, 1:16 PM
#2

Jag har fyra maskiner…

Den mest använda är en Singer från 60-talet som bara har raksöm och sicksack, och väger bly. Men den går som att den var tillverkad igår.

Har en annan "husbehovsmaskin" med fler sömmar och inställningar för mer komplicerade arbeten som är i princip ny.

Och sen har jag en avancerad broderimaskin från Bernina och en overlock 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[SusanneKs]
4/17/14, 8:33 PM
#3

Först sydde jag på min mammas gamla Husqvarna raksömsmaskin med elmotor, så lyckan var stor när den olivgröna Husqvarna 2000 kom in i mitt liv. Sicksack och några mönstersömmar var användbart. Efter ca 20 års flitig användning och trots minutiös omvårdnad ansågs maskinen inte värd att reparera. Då kom den första Pfaffen, den byttes efter några år till en mera avancerad Pfaff, som jag har sytt på i över 20 år, den är en av de bästa maskinerna som någonsin tillverkats. 

På senare år har en kombimaskin med overlock och täcksöm (Babylock) kommit till och förra året fick jag tag i en liten (Janome) brodyrmaskin till fyndpris. Dessutom äger jag en gammal handvevad Singer med finfin raksöm, den har använts på en ö utan el.

Emo
4/18/14, 8:17 AM
#4

Min är också en Elna från 60-talet. Den har fått tjäna mig i alla dessa år På den har jag sytt de flesta kläderna mina barn hade under deras första 10 år, massor av kläder till mig och några till min man.
Dessutom har den fått vara med om att ändra och laga en hel del plagg och andra textilier. Det var en ganska dyr maskin på den tiden, men så har man möjlighet till en hel del broderi och andra nyttosömmar med den också.
Jag har till och med sytt en skinnjacka på den. 
Det var väl investerade pengar.
Den fungerar fortfarande lika bra.
Någon gång ska jag lära mig att utnyttja min overlockmaskin också.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[JeanetteK]
8/4/14, 9:50 AM
#5

Jag har en Husqvarna som jag haft i säkert 20 år. Älskar den! Jag har en overlock-maskin också som jag inte behärskar än. Ska lära mig använda den så fort jag har tid och självförtroende. 😛

Upp till toppen
Annons: