Annons:
Etiketteravanceratfestkläder
Läst 8159 ggr
[sessie98]
4/28/14, 4:36 PM

Förlänga en klänning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag undrar hur lätt det är att förlänga den här klänningen? Hur gör man ungefär och hur lång tid kan det ta? Tack på förhand!

Annons:
VildaVittra
4/28/14, 4:51 PM
#1

Det beror ju på hur du vill förlänga den, det enklaste är med ett dekorband nertill, en annan variant är med en volang i samma tyg.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Afturelding
4/28/14, 5:09 PM
#2

Jag tror att det är enklast att lägga till ett lager i kjolen, emellan underkjolen och kjolen. Eftersom att det är chiffong (eller liknande?) så ser det nog bäst ut om du låter bli att skarva. Ett bredare dekorband är ju dock ett alternativ.

Men jag tror som sagt att det är enklast att sy på ett lager. Klipp en rektangel i passande längd och bredd, sy ihop på längden, rynka och sy fast. Du kan nog sy den på avigan direkt i underkjolen om du str riktigt nära. Sen är det bara att fålla.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[sessie98]
4/28/14, 5:22 PM
#3

Tack så mycket! Vill förlänga den så den går till mina fötter så det är ju då ganska mycket den ska förlängas. 

Om jag skulle lämna in den för att förlänga hur mycket tror ni då det skulle kosta?

Afturelding
4/28/14, 6:30 PM
#4

Det beror helt på vem du går till. Men vanlig chiffong är i alla fall ett billigt material, så det kanske du betalar max 100 kronor för. Sen tillkommer ju sytråd och sådant.

Beroende på hur du vill ha den så kanske det är ett alternativ att sprätta bort kjolen och sy dit en ny, golvlång. Men att bara lägga till ett lager tar nog bara 2-3 timmar, så det borde inte bli så dyrt. Skulle jag som hobbysömmerska göra det så hade du fått betala 250-300, men jag tar bara 55 kr/timme när jag gör beställningsjobb vilken ingen som driver företag kan göra.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[sessie98]
4/28/14, 6:31 PM
#5

okej tack! Det är chiffong och sen någon underkjolsom jag inte riktigt vet

Afturelding
4/28/14, 6:34 PM
#6

Underkjolen måste inte förlängas om du inte vill, jag brukar bara ha korta underkjolar i mina golvlånga chiffongklänningar för att inga underkläder ska synas eller så 🙂

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
[sessie98]
4/28/14, 7:17 PM
#7

Okej tack!

Upp till toppen
Annons: