Annons:
Etikettsymaskiner
Läst 809 ggr
Kizzyou
2015-05-17 18:43

Symaskiner

Hej där : ) Om man ska köpa sig en symaskin för småpill såsom att lägga upp byxor, sy söm på gardiner…..ja….lite smågrejer så, vilken ska jag köpa då? En billig men bra. Någon som har köpt en som kan rekommenderas? : )

Annons:
VildaVittra
2015-05-17 18:53
#1

Billiga moderna symaskiner är rent ut sagt skräp, de väger ingenting och vibrerar då när man syr. Kika på blocket istället på maskiner där så mycket som möjligt är av metall, då får du en trotjänare. 

Ska du använda enbart raksöm så är husqvarna modell 12 en riktig arbetshäst, ser att du har en hund på bilden och den klarar av att laga och sy selar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Afturelding
2015-05-17 20:10
#2

Jag håller med VildaVittra. De nya i plast hoppar bokstavligen runt på bordet. Det är mycket mer värt det att köpa en begagnad. Min Singer från 60-talet jobbar fortfarande på som om den vore ny.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Kizzyou
2015-05-17 20:29
#3

Tusen tack för varningen om de riktigt billiga!!!! Okej……tunga maskiner ska det vara då. Bra tanke där! Ska googla dom ni sa : )))

Pialinn
2015-06-08 15:21
#4

Den "bästa" maskinen är en grön gammal grön Husqvarna.

Fast jag blev glatt överraskad, när en killkompis bad mej lära honom sy på en billig, plastig maskin från Lidl eller Netto som han köpte för några år sedan. Ska man bara sy gardiner eller lägga upp byxor funkar den maskinen bra. Tror han sa den kostade 6-700:-

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Kizzyou
2015-06-09 08:26
#5

Kul att höra att det fanns en billig som var bra!! Men jag vågar inte chansa : )) Får bli en med tyngd som man kan ha på köksbordet. Vet inte helt vilken än dock. Har kollat upp alla jag fick rekommenderat och funderar vidare: )))))

Upp till toppen
Annons: