Annons:
Etikettövrigt
Läst 750 ggr
Afturelding
2015-06-18 10:42

Värsta skapelsen

Ibland går saker så pass fel att man bara vill ge upp. I den här tråden kan vi dela med oss av de misslyckade projekten.

Så oavsett om du råkat sy ihop ärmhålen eller har något hemskt att visa eller berätta om från syslöjdstiden, så kan vi tillsammans skratta åt eländet.

Slappna av och ta nya tag!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
Sehvrin
2015-06-20 22:05
#1

Min värsta skapelse måste nog vara linnebrokorna jag sydde till ett lajv. En extremt enkel design (två rektanglar och en romb om jag inte missminner mig). Jag behövde sprätta upp och sy om en massa gånger och trots det så satt de väldigt lågt när de var färdiga. Jag använde dem bara när jag badade för att kunna bada under lajvet utan att störa nån med moderna badkläder (var ett medeltidsfantasylajv) och då jag inte är bekväm med att bada näck. De satt uppe även när de var blöta, men det var knappt…

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Afturelding
2015-06-20 22:26
#2

Haha 😃 Min är väldigt liknande. Pösbyxor i lin verkade vara en jättebra idé till sommarjobbet jag hade det året, och sagt och gjort sate jag mig och gjorde ett mönster.

På något vis fick jag för mig att samla all vidd i nederkant med inprovningar. Mina knän var c.a 30 cm i omkrets, och byxorna var 60 cm vida. Det slutade med att hela nederkanten var c.a tre gånger så tjock på grund av allt tyg, och de gick knappt att böja för knät… 

Självklart var detta kvällen innan också, och jag gick i slutändan i kortkjol och strumpbyxor i vilket fall. Idag är jag betydligt bättre i mönsterkonstruktion, men det har blivit mycket fel på vägen 😂

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: