Mönster & Tillklippning

Mönster till babykläder?

2015-12-02 20:52 #0 av: Pysselite

Hejsan! Jag tänkte ta mig förbi biblioteket i jakt på mönster till babykläder. Därför undrar jag nu om ni har något tips på nummer av tidningar (Typ Burda, Ottobre och liknande) som har mönster på babykläder i storlek 50-56. Det är så tidskrävande att stå och bläddra igenom varenda tidning, så jag tänkte försöka göra en lista på nummer att leta efter. Har ni några tips? Glad

Anmäl
2015-12-02 21:02 #1 av: Afturelding

Men vilken bra fråga!

Jag har tyvärr ingen koll själv, men förhoppningsvis finns någon annan här som har det Glad

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Anmäl
2015-12-02 21:04 #2 av: Pysselite

#1 Tackar Skrattar De nummer jag redan skrivit upp är förresten Ottobre nr 6/2007, 8/2011, 3/2013, 6/2013 och 6/2014.

Det behöver förresten inte enbart vara kläder. Det kan även vara andra praktiska saker till nyfödda! 

Anmäl
2015-12-04 13:02 #3 av: [TanatosNyx]

jag har 3 + 6 2013, det räcker faktiskt. Glad du får byxor, bodys och heldress, sen kan man omarbeta mönstren efter tycke och smak. Min son behöver smalare och längre kläder t.ex, och jag gör annan knäppning + muddar mer.

"Ingen är så fattig att man inte har råd att visa andra kärlek och omtanke"
/TanatosNyx - Sajtvärd på Gravid iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.