Tyger & Sybehör

Om symaskinsnålar

2017-09-07 11:44 #0 av: Eda

Tycker ni som jag att det är besvärligt att komma ihåg vilka nummer på symaskinsnålar som passar olika typer av sömnad?

Tygbloggen (från Ohlssons tyger) har gjort en mini-guide för att man lättare skall hitta rätt nål.
Se: http://www.tygbloggen.se/uncategorized/symaskinsnalar-en-guide/#.WZaG1uetrls.facebook

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
👗Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA  HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna! 🌺

Anmäl
2017-10-25 10:35 #1 av: Torparmor

Tack Eda för bra info - bara att skriva upp och sätta på insida skåpdörr.

Jag har en "följdfråga":  Hur hanterar ni använda nålar som inte behöver slängas?  Jag vill inte lägga tillbaka dem i oanvändasken men behöver veta vilken sort det är nästa gång jag ska sy

Dagen idag är ett oskrivet blad - gör något bra av den gåvan!

Anmäl
2017-10-25 14:08 #2 av: Eda

Förslag: Nåla fast dem på en tygbit/papper och skriv bredvid med en kulspetspenna  vilket nummer de har.

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
👗Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA  HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna! 🌺

Anmäl
2017-10-25 18:00 #3 av: Torparmor

Tack!  Sol Bra tänk med papper, har tidigare lagt en bit av sista tyget under pressafoten, men det har inte blivit så bra, inte heller att lossa nålen och sätta i tyget.  Minnes sen ändå inte vilken nål det var.

Dagen idag är ett oskrivet blad - gör något bra av den gåvan!

Anmäl
2017-10-31 18:42 #4 av: Veda

Det brukar stå storlek på nålen, men det är klart, texten är väldigt liten.

Anmäl
2017-11-01 16:50 #5 av: TatsuOni

Bra info och tack för påminnelsen om att jag måste köpa nålar! Är inne på min sista, efter att ha haft sönder några under mitt senaste projektLipar

Värd för hår. Medarbetare på te.

Home is where the heart is ~ http://tatsu.blogg.se/

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.