Annons:
Etikettertygersybehör
Läst 1030 ggr
Eda
2018-11-09 20:54

"Tråckla" med klister

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Foton från Bibbis Textils hemsida

Känner ni till att det finns limpennor och limstift som man kan använda i stället för att nåla eller tråckla (limmet går att tvätta bort)? Likaså att det finns icke vattenlösligt lim som kan användas när man har svårt att komma åt att sicksacka, bandavslutning m.m. 
Dessa klister säljs av bl.a. Bibbis Textil, se:
https://www.bibbistextil.se/webbshop/lim,tejp,olja-m.m.-till-s%C3%B6mnad-23094174?fbclid=IwAR0X58tz9QtCZ5hbMvGPIgdfMhpJuxZrQD1LQ3o5gzPFrzmy8zejrVhW1Lg

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Tant Grön
2018-11-09 20:59
#1

Visste inte det, tack för tipset. 🙂

Eda
2018-11-09 22:23
#2

En så här konstig rad, som den som står överst i texten har jag fått tidigare på inlägg iFokus. Kan det bero på att jag först skrivit texten på min dator i Word och sen klistrat in den iFokus, är det någon som vet?

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Carmarino
2018-11-10 04:34
#3

#2 Förmodligen är det Word som orsakar skräptecknen. Testa att skriva texten i Anteckningar (Notepad) istället. Då försvinner alla formatteringar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Veda
2018-11-10 19:31
#4

#2 Det ser ut som om det är kod för en hemsida. Man kan spara i Word för hemsidor (html) och får då massor med text, det mesta onödig formatering.

Eda
2018-11-10 20:18
#5

#3 + #4 Tack för svaren, jag prövar nästa gång med Notepad!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

DesK
2018-12-03 20:18
#6

Det är helt förkastligt att först skriva i t ex word och sedan klistra in här, för det kommer med en massa onödig kod då. Bäst är att skriva direkt här och om man vill spara inlägget, så kopierar man det till sin dator, efter att det är publicerat.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Tant Grön
2018-12-04 11:06
#7

Man kan väl skriva i Anteckningar och sen klistra in. 

Såg nu  att någon redan föreslagit detta.

Eda
2018-12-04 11:54
#8

Det stämmer att det är Word som krånglar till det.  

Om jag skriver ett långt inlägg för att lägga in  i iFokus skriver jag gärna först en kladd i Word som jag kan kolla senare innan jag lägger in. Vad som också är bra med Word är att den har ett rättstavningsprogram. Det ser så tråkigt ut tycker jag om jag upptäcker att jag har stavat/skrivit fel långt efteråt, eftersom man bara har en timme på sig att ändra  det inlagda i iFokus

Därför har jag nu övergått med det lite omständliga till att skriva i Word – spara – kopiera i Anteckningar och sen lägga in det i iFokus

Tack alla för hjälpen!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Carmarino
2018-12-04 12:17
#9

#8 Så brukar jag också göra. Som du skriver är det lite omständligt, men det har en hel del fördelar att skriva i Word, mot att skriva direkt på iFokus eller i Anteckningar.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Veda
2018-12-05 09:03
#10

Skriv med Word och spara som text (.txt)

Texten här ovanför har jag skrivit i Word men sparat som oformaterad text. Sedan öppnat i Utforskaren och kopierat och klistrat in. Som försök. Funkar det kan det ju vara en lösning för er som vill skriva i Word först.

Eda
2018-12-05 09:33
#11

Det  fungerar säkert bra såvida  man inte också vill spara på de bilder man lagt till texten.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: