Klädsömnad iFokus

Klädsömnad

Etiketter: mönstertillklippning
Läst 593 ggr
Eda
2

Om mönster, mönsterpapper, tygval och sybehör

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Foton från Bibbis Textils hemsida

I min blogg har jag uppdaterat inlägget Mönster, mönsterpapper, tygval och sybehör

Det handlar om var man hittar att köpa symönster, rutat mönsterpapper, Non woven, lättpåträdda synålar, nålpåträdare för symaskin, sybehörsaffärer, gratismönster m.m.

Kom gärna med kompletterande uppgifter!

Se: https://textilochtips.wordpress.com/2013/02/16/monster-monsterpapper-och-tygval/#more-289

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Sindri
1

För den som inte behöver rutat papper är nonwoven mönsterpapper oslagbart. Man kan nåla och t.o.m. tråckla ihop det och det liknar mer tyg än de stela mönsterpapperen. Plus att det inte går sönder så lätt.
Bibbi brukar sälja, men det finns på många andra nätbutiker, även i fysiska butiker som (Stockholm) SidenCarlsson, Ohlssons, Textilcentrum i Sundbyberg m fl.

Eda
0

Nonwoven är jättebra och det finns också med rutor på 1 cm, säljs bl.a. av fagert.se och TopPatterns.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Sindri
0

Det visste jag inte, det är ju ännu bättre! 👍