Manual husqvarna
Var kan man hitta en bruksanvisning till Husqvarna prisma computer 980.
Den enda jag kan hitta är på holländska.
Maskinens namn är osäkert för det står ingenstans. Jag fick jämföra med bilder på nätet.
Här finns iallafall en på engelska.
https://www.manualslib.com/products/Husqvarna-Prisma-980-12401183.html
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Beroende på vad du vill läsa om specifikt så kan det även funka att kolla på andra modellers manualer av samma märke. Jag satt och tittade på YouTube när jag blev vansinnig över att trä tråden på min nya maskin för första gången och det var lite samma stuk med de olika modellerna.
Jag har fått låna maskinen och jag har knappt sytt förut.
Jag behöver mao lära mig allt från början.
Det skall bli ett båtkapell om allt går bra.
Det finns en del videor på nätet och en och annan pdf-fil
av skiftande kvalitet och språk.
Konstigt att det inte finns en svensk bruksanvisning på en svensk maskin.
#3 Det fixar du galant! Du får visa hur det blev sen :)
Men du! Om du kontaktar Husqvarna kan de säkert skicka dig en bruksanvisning på mejlen, för det bör ju finnas en på svenska. Annars är det som du säger konstigt.
Nu har jag fått tag i en svensk manual. Den gick på 75 kronor men det var det nog värt om jag kommer igång.
Det går inte så bra just nu. Jag provsydde på en lapp. Det gick bra först men vid tredje försöket hände något. Ljudet blev lite annorlunda och på baksidan en riktig härva, se bilden. Jag hade maskinen inställd enligt bilden.
Vad kan ha hänt?
Och var betyder inställningen vid röda pricken En streckad linje som övergår till 2 streckade linjer.
Ett problem löst. Övertråden var fel trädd men manualen ledde mig på rätt spår.
Inställningen verkar vara sk. raksöm av stygnen att döma.
Vad roligt att du fick tag på en manual! Jag tycker att det är väldigt klurigt att sy och är inte alls duktig på det än, så jag får också sitta och lusläsa manualen och söka fram allt. Vi är lite i samma båt!
Det första jag gjorde var att försöka mig på att fylla på en spole med undertråd och nålen gick av för att jag hade gjort HELT fel. Jag trodde minsann att jag kunde lista ut det trots att jag inte hade sytt sen syslöjden för ungefär 1000 år sen :)
Skam den som ger sig!