Annons:
Etikettersybehördragkedja
Läst 224 ggr
Flaeder
2022-05-28 18:14

Löpare har lossnat från dragkedja

Hej

Har en barnoverall med plastdragkedja där löparen lossnat från den en raden med dragkedja. Den håller alltså inte ihop kedjan, utan hänger bara kvar på ena sidan.

Jag har förstått att man kan köpa ny löpare. Men kruxet för mig är att jag inte kommer åt nederdelen av dragkedjan, där kedjan separeras, eftersom den delen av kedjan är insydd i overallen. Hur lagar jag då kedjan? Går det? Jag kan absolut inget om varken sömnad eller dragkedjor. Hade hoppats på en Quick fix produkt. 🙈

Annons:
Sindri
2022-05-28 18:27
#1

Det finns en uppfinning som skall klara att blir en ny löpare till dragkedjor, och den kläms på kedjan, har aldrig testa den själv, och vet inte om den finns i olika storlekar.
https://www.smartasaker.se/sv/artiklar/zlideon-lopare-till-dragkedjan.html
Då måste du först ta bort löparen helt från dragkedjan.
Jag skulle istället testa att lossa dragkedjan upptill och trä in den i löparen igen. Ibland går det att pilla dit den utan att sprätta upp om du testar med tygdelen. Den kan sitta lite ojämnt men man brukar kunna jämka och dra lite så att det kommer i fas med den andra sidan.

ZlideOn är en supersmart innovation som lagar de flesta trasiga dragkedjor. Enkel att sätta på och lagar kläder, väskor, skor och kapell. Köp ZlideOn idag!
Upp till toppen
Annons: